- Personeel>
Personeel hebben
Regeling Rookbeleid
SITO heeft een aantal HR-documenten ontwikkeld die leden mogen gebruiken voor hun eigen personeelsbeleid. Deze Worddocumenten kan je gebruiken als vertrekdocument en zelf specifiek maken naar jouw bedrijf.
Roken, maar ook meeroken is schadelijk voor de gezondheid. Op 1 januari 2004 is het recht op een rookvrije werkplek in werking getreden. Werkgevers zijn verplicht om ervoor te zorgen dat werknemers kunnen werken zonder hinder of overlast te ondervinden van tabaksrook. Het recht op een rookvrije werkplek beperkt zich niet tot werkkamers maar omvat ook alle gemeenschappelijke ruimten zoals trappen, hallen, gangen, liften, toiletten, wachtruimten, recreatieruimten, kantines en dergelijke. Een werkgever kan wel voor rokers een afgesloten rookruimte maken mits deze geen overlast veroorzaakt naar omliggende ruimten. Dit is echter niet verplicht.
Download het voorbeelddocument
Ook op deze content is onze disclaimer van toepassing. Heb je vragen? Stel ze gerust!